: : kawan² yg awesome : :

Sunday, November 20, 2011

agak-agak berapa hengget ey?

Seawal tadika lagi kita telah diserapkan kedalam minda  masing-masing oleh kedua orang tua kita supaya memasang impian dan cita-cita tentang apa kita inginkan. Kita sendiri membinanya dengan penuh harapan supaya ianya tercapai.. namun ada juga yang sering bertukar-tukar impian dan cita-cita kerana dipengaruhi oleh persekitaran.

Untuk mencari impian, apa yang kita perlukan hanyalah membayangkan apa yang akan berlaku pada kita suatu ketika nanti pastinya indah-indah berlaka. Terdapat beberapa faktor antaranya minat dan gaji yang diterima.

Aku? 

Of course Pilot, kenapa? nampak macam best je, aku teringin sangat nak mengelilingi dunia, Hmm... harapan~~ dalam kelas pun tidur, ha, yang ni boleh dikategorikan sebagai angan-angan dan bukannya impian kerana impian  itu harus bersandarkan kepada usaha dan perancangan, ye dok? 

Tidak mustahil bermula dengan hayalan bertukar menjadi realiti. Begitu juga harapan untuk memiliki sesuatu yang kita inginkan.. 

Ok cukup, enti kali ni bunyi cam serius je kan.  Sesekali apasalahnya.. so teruskan keseriusan anda itu...


so aku dah tak mo pasang cita-cita lagi, just nak pasang impian.. Sekarang ni, impian aku ingin memiliki seekor KUDA..  lalala.. sebab...




Stylo
Kalau nak ngurat taylor swift kena la ada kuda, 
baru Romantik.. Love Story gitu..

Bukan ke sifat sesetengah manusia ni, suka 
mencuri perhatian orang lain? 


" raksasa  apa ni ? "
dak kecik kan suka tengok benda pelik-pelik

Tidak perlu risau akan kenaikan harga petrol.
Just kasi kuda tu makan rumput kat taman permainan dan air lak, guna air parit suda.. lalala..


Blum ada lagi kadar tol bagi seekor KUDA

dan yang terakhir....
 membantu or menumpangkan makwe-makwe yang berada dalam kesusahan.
lalala......
empat-empat gua boncengkan.. kesian kuda gua..

 
Rasa cam nak beli seekor, siyes ni...
agak-agak seekor berapa ringgit ey?
- kbai -



pix semua search at google.. 

47 comments:

syafiqakarim said...

nanti bawa kite naik kuda bole.kahkah

acheeqa farhana said...

hahaha...
baru sy tau byk sgt kelebihan kuda..
kelaka..hee

g0rz said...

kahkahkah mcm gilo pon ada jugak bawak kuda tengah jalan wei .

haa . dekat kampung dila banyak kuda bersepah tgh jalan . Tuan dia ,simpan/jaga kuda yang lawa je . yang kurang lawa dia bagi bebas .

ambik la satu :))

myoliza said...

adik syahiroo,,kalu nk naik kuda meh laa,tasik titiwangsa,..1 pusingan singgit jer,akak tak tipu...;D

semutsengal said...

kuda kepang pun ok jugak aku rasa..


hahahahaa..

MiMiEy :) said...

hahahaha.

mimi rasa gajah lagi seronok . lagi ternganga je org tengok.

El-Janna said...

erkkkkk

mieza said...

hamboi3 ko..
tggi btol impian n cte2 ko..
moge2 tercapai laa ye..
tp apesal part pompuan tu mesti ade ea? hahaa
mcm2 la ko nii

~Nana BamBam~ said...

sekor kuda 3 ribu hengget.

kalau mampu pe salahnyer an an an

nti leh pinjam dopl0h hari..muahahah

~SaL IjOu~ said...

kekude pun ok gak~ hehe

umie naziera said...

habislah semua kereta proton!!

cik violet said...

RM 1k..ade x? meh ak kasi kuda..haha

Mya said...

amboi nak kena ada kuda tak tahan tu =p

Tasha said...

mhl oo kuda...bli kuda padi jela

heee~

Ungu Violet said...

heh kuda nanti berak sepah sape nak pungut...haha

Ninie said...

Pandai la nak kuda...kena saman gak ape kalo kuda tu melepas kat atas jalan. Mmg xkena isi minyak, tp kalo dia naik minyak tgh2 jalan cane? hahahah

Syahiroo di tag:

http://thebeautyofsplendid.blogspot.com/2011/11/end-year-2011-giveaway-by-fiera.html

aimi said...

kekuda free je weh =P

sUe UnniE;) said...

ko bli keldai suda. kuda tggi sngt.. xsmpi kang nak nek.. haha~

yen(toka ziizokukuto) said...

ok lah tu bro,,,nanti kita bersaing yer,,aku nak jugak,,hahahahah,,kita duet,,heheh

Eyda Dania said...

uishh...xmo r kuda..t ak dtg kl...kau amk ak nek kuda..xsnggp r bhai..hahaha..

DOMU-KON said...

ish..seruis pnyakit syahiroo nie..kna bwak jumpa doc..tak pun mngucaap je..hahaha.. weyh..kuda tu kalau jual kt psar sekilo 3 hengget..dah lma misz domu beli.. empatbelas kilo..

fierul said...

wooow .. kuda tuh . bygkan plak kalau kat malaysia nie smua pergi keje naik kuda . perh msti tak de dh pcemaran udara . hahha

nuyui a.k.a miss YUI said...

dh ada t,yui nak nek gak..hakahk..

nazirah said...

lepas tu taik kuda merata2 sila bersihkan di jalan raya tersebut time kaseh hehehee

ShErA said...

kalau nak pegi tempat yang jauh, kesian kat kuda.. hehe

Ct Aja said...

best gakkan...pastu beranak pinak...makan bertambah kenderaan, tk yah nak book sana sini...hihih

My Life's Journey said...

Hahaha ada2 je la syahiroo ni punya entri ..buat orang ketawa jela ..terhibur umi :)

Liyana Zahim said...

Pure cek henpon pdhl takde msg msuk.. Wakakaka.. Bapaklah tinggi punye imaginasi.. Adoi tak tpk den..

dhiera said...

kuda ni cita2 ke impian?

Marliyana Mk said...

hahaha..

impian tinggi menggunung!

nampaknye, sebelum subuh laa kne kua pi koje


hahahah
:D

Syahirah Suhaili said...

adiela nak naik zirafah..comel je..ahaha..xtau brapa ringgit..yang adiela tau,mahal..blom ckup duet,beli arnab pon jd la..tp jgn tunggang plak tau.. :D

Lea Isnawi said...

dh ade kuda nanti, dtg amek lea kat umah eh

MaYa MustWany said...

point2 rasa nak gigit2 je bantal sambil baca.hahahah

ILA HonEyBuNNy said...

hahhahah..

senyum baca entry neh...

murah ja eh kuda....meh cne ..ila ada juai..kuda mainan..heheh

CintaKhadijah said...

keh keh keh... nak kude ye..
rase2nye doblas hengget je sekor..^^p

sue perbs.. said...

wallah.. kuda tu.. nanti dh beli bleh tumpang..

Aien Not Alien said...

ohoii..syahiroo oi.. kalau nak bagi minum air parit kasihannn sama kuda tu...taun nanti.. bakteria menyerang usus...huhu..


tapi segala senarai diatas memang betul..tiada kadar tol, minyak dan sebagainya...


beli la sekor...hihi..

syahirooAhmad said...

lepas saya kasi air parit.. saya kasi la plak minum vitagen.. baik untuk usus KUDA itu... :D

ekabukanmakcikkau. said...

hai awak sayalah taylor swift .hikhikhik -..-

cik pha said...

merempit naik kuda pun ok aku rasa hehhee

asfira aminuddin said...

tai yg bezanya, kuda tu kena berak. kat mana la kau nak bwak kuda tu berak? sanggup ke bersihkan? hihi.

fiezah91 said...

hahaha. adoiii. agak kalau ko pakai kuda ko sorang yang menjadi perhatian wei. hehe..

♥ p a a n i ♥ said...

hahha biar betul nk beli?

YOUsoF said...

Ok impian aku adalah nak tukarkan angan² aku tu kepada impian!


Hahaha memang style lah pusing² bandar naik kuda. Silap² apek jual bunga pun nak mintak tumpang pusing² bandar.

Jangan dilupa, menunggang kuda juga dapat memecahkan lemak ye kawan².

zureen said...

err..
kalau awak nak beli kuda nanti, roger2 tau..
nak tumpang.. hehehe

Rtp Farra Arisha said...

kekadang plans have to be realistic, but dreams don't!

anamizu said...

ko nk bg mnum vitagen??
cehhh ye2 la ko nk bagi..
ko yg mnum kang :P






luv,
cik ana

ce klik ce klik, 1 kali singgah 1 kali klik, kalau sejuta kali? :P thanks kawan2