: : kawan² yg awesome : :

Wednesday, October 12, 2011

Diari seorang lelaki

 11 Oktober 2011
Jam menunjukkan pukul 4.59 petang.. Hampir 8 jam kerusi ini menerima bebanan dari vuntut aku... kesian dia. Apa nak wat, nasib kau la kerusi... lalu aku bangkit/bangun menuju ke mesin punch card.. Tettt.. (bunyi mesin tak cool langsung)

"Trengg..tengg teng teng...... " bunyi enjin motosikal Yamaha Lagenda berderum.. Untuk melalui Bandar Metropolitan Klang yang penuh dengan kesesakan lalulintas tu, aku lebih rela menaiki motorsikal berbanding kereta..


- hmm. motosikal ini menyimpan seribu kenangan  semasa aku di Johor Bahru. Motorsikal ini juga adalah peneman setia aku semasa berada disana.. Tanpa ia, agak sukar untuk ku kesana  kemari, lebih-lebih lagi ke tempat kerja. Tak lupa Plaza Angsana dan Jusco Tebrau..  Hidup bersendirian di Johor Bahru memang banyak mengajar aku erti kesabaran, pengorbanan serta berserah kepadaNYA.

sambungan cerita tadi...  aku teruskan memutar throttle motor... Vrooomm..~ cilok kiri cilok kanan.. 


Perjalan pulang dari tempat kerja ke rumah mengambil masa hampir 25minit. Satu demi satu traffic light aku tempuhi.. Dalam perjalan pulang, tetiba aku teringat pesanan mak aku ;

" Caer, balik nanti singgah farmasi ye, abah kirim topeng tutup hidung sebab dia nak gunakan untuk meracun serangga dan rumput. "

Oh ya, sebelum terlupa, lebih baik aku singgah farmasi jap. Helmet dibuka lalu aku masuk ke kadai farmasi tersebut..

Tetiba aku terpaku! Otak dan pikiran menjadi "Hang" seketika .... Seorang gadis berdiri dihapan meja pintu masuk tu. Alololo comeynye dia ni.... rendah dari aku... Hmm...Bertudung Bawal putih , Berbaju T-shirt lengan panjang dan berseluar Jean, Serba biru.. 

Mungkin staff baru farmasi ini kot.  Kali ini  aku diberi pilihan samada terus bertanya kepada Doktor yang selalu aku berurusan atau anak gadis tersebut. Ahh. sudah tentu la aku pilih aweks tu. hahahahha.. Ops tergelak.. :|

" dik, mask ada tak? " sambil tanya mata aku merayap segenap wajahnya..
Wahh cantik gila mata diaa.. bisik hatiku...

" ada, nak satu kotak atau asing?" katanya...

" Kalau sekeping berapa? "

Dia tanya bos nya, " doktor, mask sekeping berapa? " nada suara yang agak lembut dan sopan..

" 8O sen "

"Ouh, kalau macam tu bagi saya 10 keping ya.. "

dia terus menuju ke rak ubatan dan mengira kepingan topeng yang ku minta itu...

sambil dia duduk mengira, aku curi-curi melihat dia.. :)

"Eh.. 10 keping macam sikit je".. bisik hatiku lagi. 

"Ehh. dik, tambah lagi 10 ye.. " ahh. ngada-ngadanya aku ni....

So dia bungkus lalu aku bayar... sekali lagi aku dapat melihat jelas wajah ayunya.. :)

sambil keluar dari farmasi tu, pikiran aku mula melayang.. tak keruan dibuatnya...

Aku capai helmet,  terus cau pulang kerumah. Dalam perjalan pulang, aku masih terbayangkan  situasi tu dan ia membuat aku tersengeh bersendirian di atas motor.... hati ku mula  bertanya...

 "ouh!  ini kot yang dikatakan cinta pandang pertama.. " 
  

Lalalalala....
jangan berangan la syahiroo....
selalunya orang-orang cantik ni, kompem sudah dimiliki beb.. lupakan! Baik :)

Nota kaki : Kebanyakkan lelaki hanya suka melihat tetapi tidak berani bersuara.. Dalam situasi saya ini, minat saya kepada seseorang tu, tidak la sampai tahap ingin mengusha.. :) Just minat dalam hati je...tak berani kot.. Tak tahu macam mana  nak mulakan. dan seperkara lagi. takut di reject, sebab saya sedar siapa saya ni kan.. :)

Sekian...

Ehh... jap..  Sesiapa yang ada tips camne nak memulakan,  kasi tahu pakcik ey.. lalala... (nyempat)

ye la.. Blog aku ni kan ramai geng perempuan. so sebagai perempuan, korang mesti tahu kan? awal-awal lagi korang dah stanby dinguratkan?  jgn tipu! lalala...



myFamily - H1N1 Sindrom @KLiA.. Jgn tanggal topeng..Bahaye.....
Cehh yang kau tak pakai tu pasai pa?


bila la nak kurus gini lagi weyy... uwaaa.... umi... T.T
Gua masih berusaha la ni! grrr... chaiyok~






Sekian



58 comments:

budakijaupendek said...

hamboi... begitu sekalinya...
hehe.
emmmmmmm.........
tak pandai nak gthu mcm mana nk mulakan. hehek!

anamizu said...

ececece ko mmg amek
kesempatan..mentang2
awek ramai mai singgah
sini kan? :P



luv,
cik ana

hanaahmad said...

kalau suka kenalah berani mulakan 1st step. berkawan2 dulu then belajar kenal sesama sendiri. lepas tu baru melangkah ke seterusnya. apa yang penting, jangan gelojoh. ambil masa.

misspurple said...

HAHAHA ta abes2 ngan aweknya..hurm ? kena la berani mulakan,kdg2 llki slalu terlpas sbb tkut nak mulakan ..who's noe if u're de lucky one,mybe gurl 2 pon minat awk gak ke kn ? haa,see ? da rugi ! melepas,so u should to be brave la dear ^^

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

beranikan lah diri untuk memulakannya:)

i am S!L4H.. said...

ha tgok, yg komen ni semue pmpuan. haha

kerlassss lah blog nih. hakhak
tp sy x tau tips nye. ngeee

eh ni gamba taon bile? slim world gitewwww~

Asyila Zainuddin said...

ahahahhaa.. laki memang pantang tgk pempuan lawa2 eh? lol :p

Eyda Dania said...

wei...ko try r usha...xkn ak nk ajr kot..haha..

MissCt a.k.a MuqDeq said...

Ala, susah ape.. Wat2 la mcm pramah.. Haha

Tengku Puteri said...

hahaha..amboi sakan aih beli smpai 20 keping awek punya fasal...heee... cuba google kot2 ada ilmu mengurat...hee

Tasha said...

mmg dah slim kan skrg nih?ehehe

xreti nak ajar...ti smpi mse adelah tu,keh3

Myza Sam said...

alaaa jelous la macam ini . Caer nak usha awek lain . HAHA

yen(toka ziizokukuto) said...

bro,,same lah kita,,hahaha,,,rupanya aku ada geng ,,hahaha,,aku penah kena,,,ada dak perempuan mana ntah,,,tego,,aku boleh bantai pandang bawah dan jalan,,,hahaha,,,trus kena label sombong hahahahah gila betul,,ada tips??haha

aimi said...

kau pna dok jb???

ahahhaha.. ssh kew??? cm pelik je ayt kau 2 :P

amir aizat said...

h1n1 daa? huhu bahaye

~SaL IjOu~ said...

kene cabar diri utk memulakan..step by step & jgn expect terlalu tinggi..nnt terlebih down plak nnt~

kebanyakan pompuan akan mudah cair kalo org care n concern pasal deorang..jd pandai2 la ye~ ;p

selamat maju jaya!~hehe

cik pha said...

kalu sukakn seseorang kenalh banyak2 berdoa agr dia jodohmu weh.kalau kau p ajak dia kapel ke ape..belom tentu lg kau akn diterima dan kekal.cinta y hebat ialah cinta y "disimpan" kalau diberi terlebih awal manisnya "cinta" itu akan hilang..byak2kan berdoa weh hehe

noradzlina.kamdani said...

ala dik oi..ko bole try tanay..ari2 ko stop by kt farmasi tupun xpe..buat2 beli brg...
kdg2 kene tanya klu x..melepas beb...
direct jek tanya..sng.

Syahirah Suhaili said...

ahaha..adiela pon xtau ilmu2 ngorat nie..yang adiela tau,pompuan xsuke kot laki kalau glojoh sgt..nampak gatal..kahkah..tryla kwn dgn dia dulu..tengok camne respon..haha

uit,slim nye dalam gamba... :D

Ct Aja said...

nanti pi la lagi... buat2 beli barang..kali ke3 pi mntak no phone, kalau tak bg maknanya da berpunya la 2..kikikiki

Ct Aja said...

yeeehaaaaaaaaa harapan setinggi gunung, harap kelantan boleh menang...hihiihih

merahitujambu said...

amboi gatal an nk cun je..tapi itu hakikat..kit alau pandai cantik pasti menawan menarik tetarik.

aleen aiden said...

kalau kamu merasakan ianya sesuatu yg berbaloi,jgn hanya melihat.sedikit effort sudah memadai. :)

bobiedanbad said...

hehehe cantik menarik tertarik dia mmg da bom kan?

Nur Aischa said...

kadai pun boleh ya pakcik ?? HAHA. ambui dari mata turun ke hati tu.. :D

shida said...

ha3...
ptutlah xde awek smpai skrg...dok memilih yg cntik jer...:P
tips
-dont use syat..nak berkenalan leh..kalo shida, mmg xsuka...juz mulakan perbualan dgn ayat selain ayat diatas..
-sembang2..take time...
-dah ads respon dr girl...ce try mntk no..:)
-then msg bila perlu ja...
-bila dh ada keserasian...go on..:)

sekian..~~

~Nana 귀여운~ said...

gentlemen sikit...kalau suka berterus terang je...elok kenal hati budi dalam proses berkawan tuh...

ChaCha said...

ermmm...luahkan je nak kenal...trs trg itu lebih baik.... ;)

[sutera kasih] said...

patut lama x jenguk sy, ngorat gadis lain la tewww hehe..


urmm, luahkanlah sebelum terlambat...

stellaizz said...

ha....ngorat sapa tu

syahirooAhmad said...

walaa~ tips yang ohsem. rata2 suh pakcik try.. baik! tapi kan best kalau ade org tengah.. kurang sikit rasa gugup tu.. ape pon..terima kasih kengkawan~~

MiMiEy :) said...

alolo.
same kes lah kita berdua ni pakcik.
sy pon bila suka dlm hati je.
hahaha.

hahaha,
kalau ramai lg aweks cantik kat farmasi tu myb semua brg pakcik belikan. hahaha

p/s: boleh ke pgil pakcik ni, mcm lain macam je. hehehe

anitaare said...

akak rasa guna org tengah lebih baik dan manis..cer selidik kat doktor tu..ada berani?

Amna.Qadeeja said...

wiwit tryla usha weh kehkehkeh

kalo kau ade pix awek tu mesti kau letak depan pintu almari bilik kau kan ahaha

tak smestinya awek lawa dah berpunyala. kau je yg mind set camtu huuu

aimi said...

aku jb kt2 area2 larkin....

lau kau nk ajk aku trun blh gak.. tmpt aku stdy dkt je dgn stadium 2 :)

ade2mama said...

hayooo..
cite pndang pertame tu..tpy ..da byk kli kn ko bgtaw kiteorg cinta2 ko dlu..mne satu cinta pndg pertme ko ny???? heheeh

Izzaty Ishak said...

Sangat setuju kata-kata hana ahmad. Jangan gelojoh yaaw. Take your time bila nak usha awek ni.

Waaah bukan main aku komen camni. Err

syahirooAhmad said...

oit anak mama.. hahha.. yang tu just usha2 je..

tapi yang ni lain..dia wat gua terkedu beb, macam nak try..hahaha. rotan jugak ko ni kunk~

Ungu Violet said...

hihiii...dari mata turun ke hati kerr..haha

biasanya...klau first taim pandang tuh...bkn cinta namanya...lebih kpd suka jer tuh...

klau nk gak tanya la dia...ade fesbuk x...leh la jd kawan fesbuk dulu...

jadi la kawan dulu...klau rasa2 dia punyer respon baik punyerrr...baru la langkah yg seterusnye...

yg penting take care...psstt perempuan suka org yg amik berat pasal dia taw..kompom dia sayang..:)

Amy Syaquena said...

hahahah kena ramah2 kan diri la...

dhiera said...

lelaki kan suka usha awek cun, comel, manis~ be her friend. caring about her. mesti dapat. hek.. bagi perhatian lebih, x keluarkan duit pun kan? hahahaha

said...

woahh!! nak tips ngoratt??? cuba kau ngorat aku. kalau berkesan, kire ko dah teror la tu ngoratt!! haha XD

miratun madihah said...

lumrah orang suka benda cantik,haa cara nak ngorat senang je, cer kau tny bapak kau dulu camne dia ngorat mak kau, haa kan senang je tu.

Shaherah said...

alaaa.. try je la usha.. paling kurang kne reject jek.. kalau syahir nak usha tu memang awek hot.. memang la kne reject.. cari yg sderhana.. tak kena reject la.. balik rumah nanti berbunga bunga ati perempuan tu.. hahaha..

Siti Mashitah Saidin said...

ala....! sangat la sweet....

aku pon tak tau nak bg tips macam mn... keh keh keh

ILA HonEyBuNNy said...

tu la lekaki..

minat tetapi maloo..mana tahu gurl tu pun mnat jugak..ehheheh

[sutera kasih] said...

uitt, jgn sesekali guna orang tengah, amaran keras !

MaYa MustWany said...

hanya 4 orang betul2 jaga kesihatan.he2.

teha said...

wah2 ! cinta2 gitu

ishiko said...

awek tu mcm taylor swift tak?
kakakkaaa..

cimOt said...

ni cliche..tp slalunya BERKESAN!

plan something yg boleh accidentally terserempak or bertembung or tersalah sesuatu likes tertukar buku or watelse..siyes looks natural kottt..hahaha..

siyes kalo jadi gtaw aku!!hahaha

Zul Fattah said...

haha.. kompem2 ko usha tempat lain.. haha

MIMIE AIZA said...

ooo pakcik.. ajak la awek tu pegi kendeuri kawin kawan anda tu.. ahaha

Run Away said...

cube jew..ok...beranikan diri sikit beb...;d

Run Away said...

cube jew..ok...beranikan diri sikit beb...;d

syahirooAhmad said...
This comment has been removed by the author.
syahirooAhmad said...

Amboi korang... besungguh-sungguh nak suh pakcik " try ".. baik! tapi nerbes~~ lalalala...

ape pun thanks for the tips yaw

korang mmg best of the best bahagian 2..

aimie amalina said...

kekekekeke
ececeh
malu ye
tapi mahu
x pe..mest ada yg terbaik utk kamu! =]


wuuuu
ni mest tkot owg bersin2 annn
bagus2 =]

ce klik ce klik, 1 kali singgah 1 kali klik, kalau sejuta kali? :P thanks kawan2