: : kawan² yg awesome : :

Sunday, September 25, 2011

Dulu boleh, mengapa sekarang tidak?

Silap tu... begini ya... Mengapa dahulu boleh sekarang sukar?

Kerana dahulu kau bercita-cita tinggi, Kau tempuhi tanpa rasa kecewa, segala dugaan kau hadapi, semangat kau nun tinggi di langit bagaikan seorang Angkasawan Negara di atas kapalnya , berbekalkan kecekalan, kau berjaya lakukan..

Mengapa sekarang tidak?
Kerana sekarang kau sudah mula lupa diri, kau telah jauh berubah , kau sudah lupa apa tujuan kau lakukan semua itu? dahulu, sekali kau ingkar, kekesalanlah yang kau rasai... Pantang dilanggar, mahu merana hati....

Kenapa? kenapa? adakah disebabkan "hati sudah senang" kau berubah mendadak sekali?

Ouh tidak.. 
sebenarnya kejap je tu...nak diet semula la ni... 

Kengkawan ku yang sgt Baek Hati, 

Ha, entri kali ni agak panjang sdikit kot, gua tak tahu mengapa dua tiga menjak ni idea agak mencurah2.. haha.. jemari ni duk sibuk berdansa diatas keyboard tanpa segan silunya.. walaa.. tolongg.. alamak dia masih berdansa..........tidakkk <-- budak sakit

Ececeh... sedap je ko ngata aku sakit kan.. kau tu tak sakit? dok wat entri then kata diri sendiri sakit... lagi la double triple sakit!!

Ok kawan, lupakan mamat tu.. mari luangkan  3 ke 5 minit untuk korang layan entri aku yang agak BOsan Best ini.. ala, esok ahad kan... cuti ! tak yah keluar la.. dok umah rehat dah betul...

Korang tahu apa itu diet?
Diet tu sebenarnya adalah seekor harimau bintang yang sangat lapar.. kenapa dia lapar? sebab dia berdiet. kenapa mesti dia berdiet? sebab makwe harimau bintang tu  yang bernama betty tak suka bakal balak dia sama saiz dengan seekor dinasour purba.. -.-" <--- penampar jugak makannya ni..

wahhh Lu cakap banyak tara guna la shark.. sini kasi lihat..


Si busukkkk..haha.
92 kg sekitar tahun 2007/2008 



-----------------------------------------------------------------------------
dan ini pula si wangi korang .. hahaha. Prinsip "Hilangkan Beban Kecapi Impian" 
Masa diambil 1 tahun 3 bulan dan menjadikan Aizat AF sebagai idolanya.. Aizat boleh mengapa aku tidak?



Model almari.... 




bila dah kurus.. pantang nampak cermin.. 

pangkor island... member kata  time ni aku macam dak sekolah.. ye ke?



apa lagi~ diari romeo laa~ :D
(Langkawi)


agak-agak korang, bape kilo turun? siapa dapat teka gua blanje dia tengok wayang ..huhu  cehh <-- padahal dah tak de siapa nk teman tgk wyg


Haaa... Kenapa ku bermadah pada awal entri  tu? 
sebab aku sekarang ni ngah buntu, tak tahu macam mana nak dapatkan semula semangat dan keazaman yang dulu-dulo tu.. Hilang pUnca beb! Dari sehari ke sehari nak berdiet.. tetap fail jgk... hahhaa..  

" Ouh mama... saya mahu kawin... kawin dengan siapa... dengan siapa saja~~~ ? Ohh mama... saya......@$%$%" <--  tok sah berangan nak kawin la selagi badan tak cam Abg Besar Aroon Aziz tu..

Oklah, ngantok sgt ni.....(dah kul 3.03 pagi) nanti bila gua rajin, ingat nak share kat korang kenapa dan bagaimana aku boleh kering sebegini... mmg banyak pengalaman yang ingin dikongsi.. tata~

Gambar terbaru yang  berbaju Melayu kuning bawah ni.... 
- berat separuh dari dulu dan sekarang. tengah-tengah ~



adakah sejarah akan berulang... ? Ouh mungkin.. tapi 
SANGAT SUKAR untuk berdisiplin!  tolong saya~~~

Nota kaki : bila kurus, bukan sahaja fizikal berubah malah MOOd pon berubah.. Barulah terasa apa itu Keremajaan matang.. :) I love fashion!


cekian








49 comments:

misspurple said...

waa 2 syahir ke ? xkan la kott !! gemoknye ? hehe eih3 ? mmg cm dak skola :)

Eyda Dania said...

wah!!syahir..skrng da comeyy r..ptt r ko suh ak diet kn..hahaha...

~Nana 귀여운~ said...

err....sebab itu la kita kena DIET...huhuhu..apa rahsianye incikss ? share la kat para pembaca yang berbadan macam kamu dulu tueew :P

budakijaupendek said...

dulu comei,
sekarang encem!
haha
bak tiket wayang,
kita tengok asing-asing la.
aci kan ?

Nur Aischa said...

wahh lain kan dulu?? tp gambar yg ke-4 tu kacak. haha jgn putus asa k, teruskan usaha! mesti boleh!

anamizu said...

mase 2007/2008 tu lagi hensem + kacak bergaya wehh..baik ko repeat balik saat itu..sure hidop ko best x hengat! :)









cik ana.

DOMU-KON said...

betul ke tu gmbr u dlu?cam xcaya je..

miszfazierra said...

seriously macam tak caya , giler kentang . dari tembam terus bertukar jadu kurus . ini macam transformers pun ada . hahaha . giler cool awk nih .

TABIK SPRING ! HAHAHA :D

Paris Lipton said...

mahu tau rahsia......ckp cepat!!!!

Tasha said...

ce share diet cara ape...

mcm nak salute seh,ak salute dpn lappy ni.. :P

i am S!L4H.. said...

perghhhhh..

perubahan yang meyakinkan. haha
eh eh tips ape ni gune? diet camane tu? nak gune ni untuk pedoman mase depan. hehe

cik pha said...

woo wooo aku terdiam weh.aku kagum ngan usaha kau weh tahniah weh!

Shaherah said...

sekarang... makin awesome.. ehee.. ^_^

~SaL IjOu~ said...

wallaweh..sgt kagum ni!~ ^^

Asyila Zainuddin said...

ayooo, tak tau.. tak diet tak boley kawen.. muahahahahah..

Hana Soffelia said...

Wah.. sangat berjaya. Kagumnya. *clap..clap..clap..* Jgnlah diet lg, maintain je bersukan. kompen makin taf badan tu. kikiki

jawapan untuk tiket wayang: 60kg. ^_^

Cik Mimie said...

wahhhhhhhhhhhh..
laen giler dulu ngn sekarang..
tahniah2

said...

weyy besnyeee!!! kurosss sihh!! nak PETUA!!! uuu,makin debab aku ni..huhu =.=

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

halamak . lain tu . tahniah .

sangat kagum .

:)

Ninie said...

Biar betik!!!!!! Tipu ar...ko Photoshop ke yg time 92kg??? Weh, logik ke kurus comel cam skang...huh. Maaf la....x percaya weh. Perlu bukti lg kukuh...mcm gi ke zaman silam kut laci doraemon.

Myza Sam said...

wah gila la , apa rahsia ? kalau time Mok nampak macam pakcik2 la bila sudah kurus macam remaja baru 17 tahun . cehwah . . wa tabik spring kat lu la bro :D

_________________________
I have added cool emoticons to this message.
To see them go to http://x.exps.me?609ea9613f49647daaf8d86712b02443

Amna.Qadeeja said...

weh,pix ko ke tuh? sumpah aku tak caya haha cute kot skrg dah tak cute lalaala

tegar gila ko.. pe rahsia wehh ce citer ce citer ;D

Umie Artoqiemie said...

kau dulu montel??. cam tak caya je.. kau dulu aku macam nak peluk2 je..hahaha..
cam teddy bear tu weh?

asfira aminuddin said...

perghh perghhh! serious aku tabik sama kau la. haha. now nmpak macam childish pun ada jugak. hihi.

ade2mama said...

gila pak hang!!!
dlu besar skrg kocik jew eheheh

sUe UnniE;) said...

aku plak reverse kronologi citer ko..? bape kilo aku naik..?

sape teka btol leh blanje aku tgk wyg..HAHAH~

WEH.. mantain wei.. jgn mnyesal.. jgn.. jgn..

aimi said...

bapak lah... gler macho kau.. nk no fon blh :P

Elis Escada said...

waaaa....glew jeles....share la ngn i....

myoliza said...

waaaaa,..adik syahiroo akak yg comeii,..rupanya sejarah kita sama,...huhuhu

sejarah takkan mungkin berulang,hokei...cuma kita lupa daratan sikit,...kwang2 kwang...manusia mudah lupa kan,..tapi GEMUK ITU HODOH.

huhuhu. kita lah apa yg kita makan. ;D

adik akak ni dah comei dh skrg.taniah.

dhiera said...

uik,,lain sangat kot rupa ye~ tahniah dapat kurus. share share la tips kurus.
entri sakit?? saya ada buat entri sakit..grrrr

Syahirah Suhaili said...

eyh..biar betul yang tu gambar dulu..ke 2 gamba fez tu gamba terkini..kehkeh..cepat nye kurus kan..haha..dah tu berat nak naik balik,rajin2 la pergi gym ke..kata nak badan mcm aaron aziz..haha

Elie Lily said...

fuiyoo! impress gilak ni! :)

Etong said...

best kan rasa bila usaha dan penat lelah membuahkan hasil? hehe harap2 teruskan dengan amalan hidup sihat :)

yayalicious said...

wahhh...dasat222...hahaha..same mcm Yaya la..dlu mse sek sgt berisi..hihi ;p tp skunk..ok la...(saiz lagi kecil dari kwn sek yg dlu lg kcil dri Yaya..^o^hoho)

Bicikut said...

terbaiklah,,haha ensem ko skrg!!

A-Chik said...

jauh beza dulu ngan skrang..aku respek la ngan kau..banyak kilo turun smpai jadi krus sasa..hak3

A-Chik said...

jauh beza dulu ngan skrang..aku respek la ngan kau..banyak kilo turun smpai jadi krus sasa..hak3

aQimie Ceplos said...

WAH! wa selute lu la bro :)
enry kau ni mmg wajib kene tungjuk kat rumate aku yang da benazar nak kurus. tp bile bab makan.
amik kau. makanan aku pon tibe2 berShare dgn dia -.- haha

Run Away said...

waaa...sangat berbeza..../salam..kenal...;d

si skru™ said...

wah2,,,tahniah...bjya ea...
haha...beza dlu n kini yew! boley jd motivator nie..

Nur Saina (AntooUngu) said...

wahhh sahabat..aku kagum!!!!!! nak jugak la diet cm kau..hihi...

ILA HonEyBuNNy said...

ngeh3...

helooo model...hehehhe

cik violet said...

perghhhhhhhhhhh...tu ke kau dulu..skrg da nsem arrrr...haha


*jgn kembang weyyy ;p

diya_hanna said...

pergh!!!! really different!!!! nk tips!!!!!!!!!! sgt2 perlu!!!!!!

intan said...

nak jadik mcm kamoo jugak!!!!

merahitujambu said...

prgghhh//kurus tuuu

nurul said...

banyak nya turun..nak tips :)

hazanis said...

perghh sekarang dah slim...ptt la ajak makan abc xmau..hikssss...:)

Dee said...

perghh! hasilnye gedabak beharge!uwarghh! gua tekad la cmni.. gua tekad nk...............

ce klik ce klik, 1 kali singgah 1 kali klik, kalau sejuta kali? :P thanks kawan2