: : kawan² yg awesome : :

Sunday, August 28, 2011

Percubaan kedua saya!

Orang lain duk sibuk wat persiapan hari raya, aku lak dok sibuk blaja wat doodle.. :D pas subuh terus on pc... Inilah hasilnya... 




taraaaaaaaaaaaaaaa................






apesal? tak lawo? ah x de!! cepat cakap lawo !.. tak pe! nanti aku dah terer, boleh lah act! hahahah.. 


Kenapa perlu doodle perempuan? sebab, ku belajar dari blog belog nad dan cik bunbun ! mereka punya doodle kebanyakkan chractr perempuan.. Jadi gua follow jep!

Dalam reramai kengkawan ku ini, siapalah agaknya yangg seiras dgn rupa doodle diatas ni.. rasanya  MISZFAZIE kot... hahha..


Okeh.. nanti bila kelapangan ku wat lagi! tapi siyes aku tak reti nak design baju tu.. sempoi sangatkan.. orang pompuan kalau dapat baju rupa cam tu mesti dah dijadikan kain lap meja kn? 


Wahai cik bunbun ajar la saya bagaimana nak colourkan baju tu dengann corak yang cun melecun~








28 comments:

ShErA said...

wah... cerianya doodle ni... :)

miszfazierra said...

wahh cm saye ek ? hihik . suke2 ! comel lah dudel ni . terima kasih bebyk . nak curik boleh ? :D

Tasha said...

cun la,

kretif kawan ku ini ^^

muhamad hanif said...

wooo,

penyakit ber"dodol" dah tersebar.



lariikkkkkk !!

Amna.Qadeeja said...

weeii cepat gile kau belajar ! jeles nih aku tak reti berdodol lg wuuu

doodle laki tu bkn aku pnye,mintak ngan org je ahaha

Miss A said...

tahniah,even untuk second try kan,awk,doodle kt blog sye bukan sye yg buat.tu sume cik mel buat.

ini link blog dye.

http://www.darisinikebintangbintang.blogspot.com

bunbun said...

hahaha lawo lah wehh! tacap sikit lagi msti jadi cunggg macam aku punya kakakakahh



p/s: haha sori lambat. busy sket nak balek kampung ni muehehehe

bunbun said...

eh tak perasan pulak. yang corak baju tu,ko cariklah pattern lawa2 kat tenet.


pastu gune photoshop uh gune stamp tool utk pick corak dia dan guna magic wand tool untuk select bahagian yang nak dikaler tu hahahaha adehh. paham tak? sori tak sempatlah nak buat tutorial hukhukk.



aku aja sleeping_maniac90 dy paham je. t ko tnye ah dy eh. nak gi balik kg ni. mati aku klo x bersiap lagi. hahahaa

aiNa yaZiD said...

woah~! Da pandai buat doodle..pas ni da terer bagi la satu kat i~! jgan lupa..muehehehe...=p. bdw, cumel doodle tu..(^^,).keep it up..

D.A.Y.A.H said...

betol kate cik bunbun tu..
syahiroo tanye dyh kan camne nak buat corak tudung lawa2..
dyh pon gune care tu..pkai magic wand tool utk select bhagian yg nak ltak corak tu..
then,by layer kite paste corak tu..

dyh pakai corak 'leopard print'..try cari kat google.. :)

Atiqah Wadiah said...

toomeeyyy..t buatkan satu yea ><

cik pha said...

amboii berdoodle pulakk kau hahah lawakk laa

::Cik Pija:: said...

nanti buat kat cikpija tau! :P

Asyila Zainuddin said...

ok la tu.. nnti lame2 terer la tu.. hehe.. rajin gile buat doodle..

Nur Saina (AntooUngu) said...

wooii, wane pepel tu. Ok, untuk aku satu. time kasih. ihik2.

shalina said...

comelllllllllllnya muka doodle ni :)
ngee ~ chaiyok2

faRHa@miSS Vio said...

comei la...siyes x reti nak buat do0dle pkai tudung ...

A-Chik said...

hak3..dah cantik r tu..aku pun try gak wat benda ni tpi bukan doodle tpi goodle(doodle huduh)..haha

raihana latif said...

bwat doodle bby akk 1 leh???kekeke...

ILA HonEyBuNNy said...

wahahahha...

nanti bila bunbun dah ajar...buat y corak2 lak kan...comel..;_)

Miz Novexx said...

cun doodle tuh, heheh
ohh kalau nak kaler guna pattern yang cun boleh cari kat tenet lepas tu dalam photoshop guna edit pattern utk masukkan pattern tu dalam list pattern... err paham x??? heheh

Pink Diva™ said...

lovely doodle..with my fave color pink and purple..

Salam Eidul Fitri Al-Mubarak..:0

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

wah comel nye doodle .

choki sampai sekarang ta reti buat doodle . hehe

selamat hari raya ye . mintak maap kalo ade buat salahsilap :)

amir aizat said...

nice!

cik sue ;) said...

nmpk sgt ko cube wat doodle muke seiras aku. oke. xpe. aku rela..haha

comei la wei. aku seyes ni.

gadis said...

tak reti bab2 cenggini

aimie amalina said...

huwaaaaa
jeelesssnye owg reti lukih ni
huhuhu

✿ Myra ✿ said...

hehehe..jadi2. beliau kelihatan comel tersenyum.

ce klik ce klik, 1 kali singgah 1 kali klik, kalau sejuta kali? :P thanks kawan2