: : kawan² yg awesome : :

Friday, August 19, 2011

Mengidam.. :'(

Semenjak dua menjak ni, aku dapat rasakan yg aku sedang mengidamkan sesuatu. Kalau orang pompuan pregnent ngidamkan pelam, mangga, asam jeruk, air gas, sotong bakar, platipus goreng, dll dan pastinya husband dia beria-ia pi carikan hingga ke south africa sekali pun semata-mata untuk memenuhi permintaan isterinya. (ohh so sewwiiitt)

Tetapi belainan pula bagi diriku ini, siapa yang nak melayan karenah aku ini?

Tak boleh ke korang tong-tong (kongsi) duit sesama korang untuk belikan aku menda ni.. kata kawan. kawan mesti tolong kawan kan? ingat tak masa korang susah dulu, siapa yg tolong korang? duit, tenaga, masa, semua aku korbankan. Aku ni dah mcam abang long korang tahu tak! (ntah bila masa ntah)

so sekarang gua sedang susah.. gua masuk jail sebab shark..Eh tak tak~

Again,

"so,sekarang nih turn gua plak susah. gua tahu yang gua tak patut mengungkit.. tapi gua tak mampu nak memenuhi permintaan diri ini. sembang panjang tak guna.. gua tak mintak banyak beb.. cuma menda ni je...."
-
-
-



Nikon D700 atau seangkatan dengannya..
kalau sorang singgit kali dgn 1500 orang mungkin cukup kot.  tapi kalau ada duit baki tu belikan la ni sekali ye. alang-alang...


 Boleh tak? Ngee... :D

Nak raya ni  mesti macam-macam yg korang ngidamkan kan, ye tak?  Baju Melayu, baju kurung, kasut, suar, handbag , tudung , contact lens , dll , semua nak yang "up to date" je kan?... 

Raya setahun sekali, so setahun sekali tu la nak tayang kat mak lang, kak long, mak ngah, pok teh tak lupa mak jah jiran sebelah rumah tu kan? haha.. gurau2.. tapi semua org nak kelihatan cantik di pagi raya kan...   

Yang pasti suatu hari nanti, akan ku memiliki Camera Dslr seperti di atas ni.  Saya minat bukan ikot trend!

Perasan atau tak , sekarang ni satu keluarga, satu camera.  kan :)


Entri Ikhlas dari,
Abang Long korang.
-SA-








*picture lak by abe long google

25 comments:

Zeeqa ~ Ajie said...

zeeqa mengidam D3100 + lens f1.8 - 105mm. lambat betul nak dapat kumpul duit. sobb~ sobb~ :'(

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

wah kalo yg tu sume orang pom ngidam . hehehe

:)

syrupmasin said...

aku ngidam nak makan angsa..ade jual dekat sini??

hanaahmad said...

aku nak beli d3100 pun ikat perut tak makan sebulan apatah lagi nak tong-tong kat kau d700. kih3

ILA HonEyBuNNy said...

wahhahah...mengidam jugak...cmna neh...

kena tunggu hantaran kawin nti la kot.hehe

ain shakirah said...

ambk yg sy punye lah... NAK ? NAK ? HAHA! :)

Tasha said...

ni idaman saye jugak...mmg xkan dpt la sbb x keja lagi =.=

aiNa yaZiD said...

hadoi...yang ni aiNa pun mengidam..~!! Muahaha..

♥ Eiraamoi Eira ♥ said...

Jom jom, kongsi dengan I. Muahahaha XD

cik violet said...

teringin jugakkk..huhu

Fathiah Hamim said...

haha ayat last tuh mahal. minat bukan ikut trend! bagus2

nah singgit simpan dalam tabung dslr okay =D

amir aizat said...

ngidam kann,haha

Asyila Zainuddin said...

wahahaha.. kite ngidam lumix.. tunggu keje la jawabnye..

misspurple said...

hahaha chiss ayat ! bapak bess..hee,nsa pon minat kmera 2 bukn sbb trend tp kmera 2 pling cun meyh ! nsa suka nak snap2 :( tah bila nk dpat ? -.-'

Miss Epy said...

hamboiii...mengidamkn nikon..x mmpu nk tunaikan..hahahahaa *))

Amna.Qadeeja said...

hahah mmg nk kena hempuk ngan nikon nih,ngidam xhengat muahaha

err sy xske menunjuk sy low profile bwahaha lempang ! ;D

teha said...

hah ! same laa dgn ade sy... mengidam nk camera nie.. hadoii ~~

miszfazierra said...

amboii , ngidam barang mahal . haha

difficult easy. said...

haha. ni pun kira mengidam ke? :D

Nur Saina (AntooUngu) said...

ngidam tak agk2..haha

ShErA said...

shera pun dah lama nak... tapi, skrg ni tak boleh beli lagi.. huhu

aimi adilah said...

sme2... :) sy pon :)

SimplySeoul said...

pernah mengidam benda ni...tapi lately lebih suka ambik khidmat photographer freelancer.

sofeafaudzi.photography said...

laa.. kesiannye. smoga tercapai hajat ye. beli lah beginner nyer dulu.. :)

http://ohmylensa.blogspot.com/

Syahirah Suhaili said...

hasmboih..haha..yang di idam bukan calang2 brg..haha..kalau dapat,kita share ey..haha..boleh la..boleh la..

ce klik ce klik, 1 kali singgah 1 kali klik, kalau sejuta kali? :P thanks kawan2