: : kawan² yg awesome : :

Monday, August 22, 2011

kenapa orang perempuan terlalu kejam ey?



Terlebih dahulu, izin kan saya bergelak sambil berguling-guling sebentar ya.. lalalala.. <-- budak sakit


entri kali ini memang terkena pada batang idung sendiri lebih-lagi kepada kaum lelaki seperti aku ni....haha.. percaya atau tak sememangnya ianya suatu kenyataan! haip!

imbasan entri sebelum ini..
=====================================================

Aku cuma tak paham kenapa sekarang ni susah sgt nak jumpa anak-anak gadis  yg masih single. korang ade perasan tak? ke aku sorg je yg perasan?  haa..korang jgn salah falam plak. Aku bukan kaki pengusha gadis oke.  Yg aku maksudkan menda ni dah menjadi suatu kemestian or trend budak/remaja/muda-mudi zaman skg ni. Naik tingkatan 3 wajib ada boipren.. Gitu ey? Majoriti.

Tinjauan secara rawak di alam maya.
Aku jarang tanya direct " dah berpunya?" selalunye soalan tu aku cover skit. Lebih kurang macam ni.

Bf org mana? (tetibe je)
- dgn pantas menjawab " org kedah, johor, kelate, sarawak.. cheras, ampang..bla bla bla.. " pastu aku tanya lagi...

Dah berapa lama?
- "hampir 2tahun /dah nak masuk sebulan / baru malam tadi..."  *contoh je...

Ok. Aku tak kata zaman tok kaduk dulu  tak de, cuma ianya tak la sekencang sekarang. Bagi aku, kemajuan dan kepesatan teknologi yang ada sekarang ini menjadi faktor utama bagaimana mudahnya mendapat cinta express sebegini.



dan ini...


======================================================


hahah... aku agak setuju dengan statement ini..... sebab tu, pada permulaan entri tu aku menjadi sakit sebentar..tergelak dan tersengeh-sengeh kesorangan.. Aku ingtkan aku je yg berpe'el begitu. Rupanya majoriti lelaki zaman sekarang mmg begitu ey?... tapi  standard ar... ngurat  + ego!

Inilah lelaki. Oyeah!






kredit to : Tasha

30 comments:

munira hashim said...

ok..muni setuju..hihi

aimi adilah said...

so jgn lh ego sgt bler nk ngorat 2 ye :P

cik pha said...

nasib baik aku tak kejam HAHHAHA

syahirooAhmad said...

ape yg kami buat semua dapat dihidu! waaa mencie!

aiNa yaZiD said...

kahkahkah....tu taktik da basi tau~! Cuba ngurat cara direct. (^^,) ada bran tak kawan..?? =P

ILA HonEyBuNNy said...

haha...kesian kaum adam...

dah tahu suka buat2 tanya...mencik tau..ehheh

entah la bdk2 skrg....advance sgt nak berpakwe makwe...ehheh

syahirooAhmad said...

aimi : ego skit jep.:P
cik pha : tak de! hang pun tergolong..!
aina : tak berani. hahha.. segan gila ar.. terketar2 dan pengsan...
Ila : korang la tak kasi chan.. jual mahal.. hahah

ShErA said...

hahaha... memang betul pun... sekali org lelaki tanya mcm tu dah tau dah yang tersiratnya... jadi, just go direct ok... hehe

Tasha said...

wah2..komen saye tu,terharu *blushing gedik

haha...majoriti mmg mcm tu la,tp perempuan pun bkn jwb btol2,bntai tipu je...:P

aimi adilah said...

sb kn ego ckt 2 lh membuat kn kau xkn jumpe perempuan yg single ahahaaha

cipUtchiaPp said...

hahaha...nice entry :)
hei,ade je pompuan single zmn skrg ni..

[sutera kasih] said...

standard la tu sifat azali lelaki suka mengurat hihi

fatIn nanAd said...

hahhahaha bebudah skung~ sdngkan aisy dah de aina~ haahha no komen di situ !

Amna.Qadeeja said...

ye2 gua tak gemor betei soklan cmtu grr 'bf xmara ke chat nih?' what the.. mlsla nk smbung kahkahkah

gua dlm dilema wehh termasuk single gak kan? wakaka

muhamad hanif said...

taktak,

aku tak mcm tu pun..


lalalalalallaal.

~syue syada~ said...

haha

memang!asek tu je ayat laki.. tu yg mls nak lyn chat.lalala~

tapi3... saye bukan cmtu,pas sekola bru kapel. hee

Miss Epy said...

hehehehhe..ramai lagilah pompuan yg single..kebetulan jmper yg x single..kebykn lelaki skrng sngt ego nk ngaku kalo dia tol2 suke kt pompuan...:))

Asyila Zainuddin said...

hahaha.. dh tu memang ayat standard laki bile nk ngorat.. try la tukar2 style tu.. kekeke..

syahirooAhmad said...

tapi korang ingat senang ke tugas ngurat mengurat ni.. kene tebal muka dan kental... sekali kene reject, dia punye kesan mendalam beb.. haha.. terus touching

::Cik Pija:: said...

tak minat ah trend pakwe makwe ni. baik kawen trosss :P

farah hanim said...

seng2 xyh nak dok ngort
hahaa
^^

Nur Saina (AntooUngu) said...

ihik2...pmpuan mmg tau la ayt nk tekel tu... tp tgk org jgk la.. =P

shalina said...

tak payah nak kias2..straiht to the point ! be gentle babe ;D..best plak entry ni ..hihihi

cik sue ;) said...

ko xtnye pun aku s0klan tu..;p

well.lelaki mmg. berpikiran sme so tnye soklan sme. tp gegel nyer jwpn kompem slalu berbeza. haha.

Miz Novexx said...

kesimpulannya tak elok mengurat anak dara orang, hahah :P

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

nice entri lah . hehe

:)

miszfazierra said...

haha sian kaum lelaki ni . huhu .

aiNa yaZiD said...

kahkah..terketar2 dan pengsan tu memang tak tahan..!

hanaahmad said...

selalu sangat dulu2 zmn chatting, ade laki suka tanya; eh bf orang mana?

dan aku jawab; awak nak berkenalan dengan bf saya ke? hik3.

*ramai je gadis2 yang single, cuma lelaki ni suka usha aweks yang digilai ramai. yg cun ramai peminat tula nk dok kejarnye. mmg sah2 dah berpunya. haha.

bagi aku, jangan tanya terus, berkawan2 la dulu. kalau berminat baru boleh teruskan. main terjah kebykan perempuan tak suka.

Syahirah Suhaili said...

kehkeh..alaa..jgn la tacing dulu..kalau da btol2 kene reject,baru tacing..tacing cket je ckup la..

ce klik ce klik, 1 kali singgah 1 kali klik, kalau sejuta kali? :P thanks kawan2