: : kawan² yg awesome : :

Monday, August 15, 2011

GEMPAR!! lukisan termahal didunia mengalahkan lukisan potret yg sedia ada..

Entri kali ini agak serius sedikit. sori ey..

Hari ini saya ingin berkongsi dgn kengkawan yg "Baik Hati" tentang penemuan lukisan yang boleh di spesifikasikan sebagai  lukisan termahal di dunia yg pernah ditemui di negara ini. 

Para ilmuan sejarah menyatakan, lukisan yang menyerupai manusia ini merupakan lukisan tertua didunia yang dianggarkan berumur lebih 5300 tahun yg lalu.  Lukisan ini menunjukan pada saat itu manusia sudah mula mengenal  sedikit bentuk seni contengan warna yang agak berlainan dan jarang sangat ditemui pada dinding-dinding gua lebih-lebih lagi di negara yg beriklim katulistiwa ini.

Lukisan ini akan di pamirkan di Pusat Seni Negara yang akan berlangsung pada pagi 1 syawal setelah korang selesai bersalaman bersama keluarga. Apa yg menariknya juga, lukisan ini akan di lelong seminggu selepas pameran itu berlangsung.  

Pada yang berminat, boleh lah terus menghubungi saya ye.

So kat bawah ini saya ada  attachkan lukisan yg dimaksudkan itu..

-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
* ngadernyeeee.... org nak doodle, ko pun nak doodle gak.. Mahal la sgt!! 

13 comments:

Nur Saina (AntooUngu) said...

nak doodle satu...Yaayyy time kasih! hihi

ILA HonEyBuNNy said...

hahhah...

memang mahaiii neh...limited edition neh...uhuhu

ehem3...bila masa lak org ptus cinta?hahha...tengah bahagia neh...tu entry tok kwn2 pts cinta lor..huuhu

syrupmasin said...

haha,,mahal tu..jgn maen2 :D

fatIn nanAd said...

haahhaha ko buat ke? biar betik~ hahahaha comel3!!!

faRHa@miSS Vio said...

hahahaha...comey2...

amir aizat said...

hahah smart jer!

Adylia Qarissa said...

doodle nie hencem :)

miszfazierra said...

wahh mahal ni . brape boleh jual ? sy nak beli ! hehe

Paris Hilton (xila) said...

ni pasa mlm pon talak laku...gagagaga

syahirooAhmad said...

hahha.. agak kejam disitu ya~

Farhanah Mokthar said...

aku konpius doodle ni jantan ke tino. haha. joking. comel doodle awak. clap clap :)

Nana Liyana said...

aicecehhhh dier pong xnak kalahhh . muahaha :P

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

wah comelnye

memang mahal nie

:)

ce klik ce klik, 1 kali singgah 1 kali klik, kalau sejuta kali? :P thanks kawan2