: : kawan² yg awesome : :

Friday, December 24, 2010

Harapan saya....


MALAYSIA  vs  INDONESIA
2                            0

InsyaAllah..  dan saya yakin, ini juga harapan semua rakyat Malaysia. gOo "harimau malaya "... sekiranya kejayaan ini tercapai, maka berubahlah senario bola sepak tempatan kita... ^^


Wednesday, December 22, 2010

Apa kaitan Mangkuk dgn Final AFF Suzuki (Malaysia lwn Indonesia) ??

Ya!  sebut sahaja " Bukit Jalil ", ramai yang mengetahui bahawa ianya terkenal  sebagai pusat sukan yang terbesar dan terkenal di negara ini. Subbandar yg jaraknya lebih kurang 20km dari Kuala Lumpur dahulunya dikenali sebagai Estet Bukit Jalil sehinggalah 1992, apabila "Kompleks Sukan" mula dibangunkan dimana ia menjadi mercu tanda kebanggaan negara bagi  Sukan Komenwel pada tahun 1998.  Disini terdirinya sebuah bangunan yang diberi nama " Stadium Nasional Bukit Jalil"  yang  mana ia merupakan antara stadium yang terbesar didunia. Berkapasiti  100 ribu penonton, stadium ini menyediakan tempat duduk berbumbung bagi memberi keselesaan dan perlindungan daripada cuaca.. Stadium ini mula dibina dengan  penggalian untuk seakan-akan berbentuk  MANGKUK pada tahun 1994... HOh? perlu ke menggunakan ayat² skema begini?? 

sebenarnye...
saya cume nak bagitahu je.. esok 23hb tiket dah mula dijual dgn harga RM 30 dan RM 50 bagi dewasa manakala bagi kanak² rebina plak sebanyak RM5 sahaja. Saya tahu korang semua dah tahu dan saya juge tahu yang korang dapat tahu pun daripada org yg sebelum ini mmg tak tahu, last² dia dapat tahu.. kan? org yang last -last dapat tahu tu pun sebenarnye dapat tahu dari org org org yg tak tahu menahu.. org org org  yg tak tahu menahu tu plak tanye kepada org org org org org org org org yg tak tahu ape yg dia kene tahu... dan  seterusnya...

DAN sebenarnya bukan harga tiket itu yg ingin saya sampaikan.... 
Kepada anda yang berhajat ke Stadium, meh sini pakcik nak kasi tahu..
  • kalau bleh jgn la gado-gado masa kat stadium tu nanti ye..  
  • janganlah TERbawa barangan terlarang seperti mercun, thunderclap dan sekutu dgnnya.Saya tahu anda tidak sengaja terbawa kan? elak kan...
  • Janganlah campak-campak botol -botol , bekas-bekas minuman terutamanya masa "corner kick". nnti. malu maa. LIVE~ satu dunia tengok..  dan 
  • janganlah rosakan kemudahan terutamanya kerusi yang disediakan oleh kerajaan itu. itu bukan piring terbang... 
  • Yang perlu anda bawa, cukuplah sekadar bendera kebanggaan kita~ ..  Ya Jalur Gemilang~
BOLEH  KAN?

Sayangi la stadium kita!  ya stadium berbentuk MANGKUK... 
 
Kadang-kadang teringin jua....  nak pi tgok~

* kalau pakcik kuning aka Khairil Anuar dpat tahu.. pasti aku dibahannya~ Hahaha


* picture  by : http://tidingsspot.info/wp-content/uploads/2009/10/national-stadium-bukit-jalil.jpg

Tuesday, December 21, 2010

Lagi Sedap dan mudah!


Mee Udang Kuala Sepetang..
Masakan Sotong Berlada

Yang mane korang suka?

Udang atau nama scientificnye Dendrobranchiata  merupakan binatang yang hidup di perairan kususnya laut dan sungai. Terdapat beberapa jenis udang diantaranya, udang galah, udang harimau, udang besar (lobster), udang lipan dan bermacam lagi lah~ tetapi tuan² dan puan² harus ingat, Kicap Cap kipas UDANG tidak tergolong dalam spesis berkenaan..



SOTONG? apa itu sotong? umum mengetahui bahawa sotong merupakan sejenis hidupan air yg lembut dan tidak ramai yg merasai akan kehebatannya. Sotong sering dikaitkan dgn perwatakan  dan perilaku seseorang, lebih² lagi ditujukan kepada kaum Lelaki. Kn? Jadi, tidak hairanlah mengapa wujudnya perkataan "SUTUN", . 



Tapi bukan ini yg ingin saya perkatakan...hati ini terasa tergerak untuk berbahas mengenai " udang vs sotong" takala membaca blog si penulis ini " http://farhanahedrah.blogspot.com/2010/12/udang-vs-sotong.html ". 




saya akui akan kegemaran beliau terhadap semua jenis masakan yang berciri-cirikan  udang dan saya amat-amat hormatinya~ tapi semenjak beliau mula menetap di Utara Semenanjung, kegilaannya terhadap UDANG ini, semakin menjadi-jadi.  ya!  Char Kuew Teow UUUUDANG~ ..  MENGAPA harus ada UDANG? Mengapa tidak KETAM? KERANG? IKAN? ataupun BERUDU?.. 




Hmm. persoalannya, jika anda terlalu obses terhadap hidupan air ini, mengapa anda tidak mempelajari bagaimana cara ingin mengasingkan antara cengkerang(kulit) dan isinya? lalalala. mengapa saya? hahahHahHAHAHAHahahhHAH~



sebenarnye..secara peribadinya saya lebih mengemari sotong berbanding udang.. kerana ianya.. hmm.. lagi sedap dan mudah dimakan. TAK PERLU KUPAS2 ya..~ Okey!  



Kadang-kadang teringin jua ................. nak makan sotong goreng tepung besama nasi putih. wah sedapnye... Farhanahedrah, belanje la saya~~~~ ^^

* picture - Google image!

Friday, December 17, 2010

Zasss~~~~

Assalammualaikum w.b.t
Walaa.. sikalang wa jugaa sula mempunyai belog arr!!! ( nada berlagak)... so bleh la wa karang apa saja yg wa suke!! HaHAhahaha~~ excited~  ... TIDAK MENGAPAlah..~hmm.. blog nih lebih kurang cam fb n twitter je, cuma yg membezakan, penceritaan yg ingin dikongsikan dapat dikarang dgn begitu panjang dan tanpa sebarang had limit. siap bleh attach ngan picture kn. . terus terang saya mmg tak pandai mengadun ayat-ayat yg cun seperti bloggers yg len (korg la tu). Apa yg saya sedang pikirkan, terus diterjemahkan melalui jari ke papan kekunci ini. ~ jadi, apa saja yg saya ingin sharekan disini, korang layan saja la ye.. zasss~~
see ya.....  -_-"

ce klik ce klik, 1 kali singgah 1 kali klik, kalau sejuta kali? :P thanks kawan2